30 marca 2010

Cytrynowe powroty


Wróciłam. Po tygodniowej nieobecności.
To był intensywny pobyt w Polsce. Bieganie i załatwianie spraw. Spotkania z przyjaciółmi i rodziną-całkiem zresztą przyjemne. Nie da się niestety zrobić wszystkiego w tak krótkim czasie. Zawsze na coś go braknie, gdyż kolejne godziny mijają nieubłaganie. Dlatego niebawem, mam nadzieję, uda nam się pobyć w Polsce dłużej. Koniecznie z Niedźwiedziem, bo bez niego jakoś tak smutno.

Tym razem miałam przywieźć ze sobą towarzystwo. Niestety, złośliwość rzeczy martwych, czyli po prostu na amen zepsute auto pokrzyżowało moim towarzyszom plany urlopowe i musieli zostać w domu. Mam jednak nadzieję, przyjadą niebawem :)

Na pocieszenie więc, przywiozłam ze sobą cytrynowe muffinki. Podzielę się z Wami. Później intensywnie zabieram się za szykowanie Wielkanocy. Przepisy wybrane. Ozdoby kupione. Czas przystąpić do dzieła. Nawet zdecydowałam się na posadzenie rzeżuchy. Co wyrośnie? Nie wiem. Ale warto spróbować :)

A tymczasem muffinki.


na 12 sztuk:

duża cytryna
150 g masła
150 g cukru
50 g miodu
100 g płatków migdałowych
150 g zmielonych migdałów
100 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
200 g śmietany (bądź jogurtu naturalnego)


Cytrynę spażamy, ścieramy z niej skórkę, a sok wyciskamy. 50 g masła, 50 g cukru oraz miód przekładamy do małego rondla i gotujemy na malym ogniu ok. 1 min. Zdejmujemy z kuchenki. Dosypujemy płatki migdałowe oraz połowę soku z cytryny ze starta skórką. Dokładnie mieszamy.
W misce łączymy ze sobą pozostałe nam masło, mąkę, zmielone migdały oraz proszek do pieczenia. Dodajemy jajka ze śmietaną, resztką cukru, soku z cytryny i skórką.
Foremki napełniamy powstałym ciastem i polewamy masą miodowo-migdałową. Pieczemy 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 180°.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ale cytrynowo...
    Już te wszystkie ciasta przyprawiają mnie o zawrót głowy!
    Ja tak troszeczkę nie na temat: Radosnych Świąt, jeśli Świętujesz. A jeśli nie - miłego wypoczynku

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...