11 marca 2012

Weekendowe gotowanie.



PO każdym, zbyt szybko i intensywnie minionym weekendzie obiecuję sobie, że kolejny przeleżę brzuchem do góry.
Przed telewizorem.
W piżamie.
W ciszy.
Z kubkiem mleka.

PRZED każdym kolejnym weekendem okazuje się, że JAK ZWYKLE zaprosiłam do domu masę gości i spędzę ten czas na nogach, w kuchni, sprzątając, a potem szykując się, i gadając w nieskończoność.
I najbardziej prawdopodobne, że nie tylko jednego weekendowego dnia.


A kiedy znów weekend dobiegnie końca, będę obiecywać sobie w duchu, że kolejny to już na pewno będzie spokojny... (właśnie jestem na tym etapie)

Póki jednak chwila relaksu, przedstawiam Wam przygotowane przez nas wczoraj placek cebulowy i sałatkę z mango.



Sałatka zdecydowanie w ścisłej czołówce ulubionych! Koniecznie wypróbujcie!

Placek cebulowy.

250 g mąki
100 g zimnego masła
750 g cebuli
300 g kwaśnej śmietany
40 g obranych orzechów włoskich
3 jajka
2 łyżki oleju
łyżka suszonego tymianku
sól, pieprz

[Listonic]

Przygotowujemy ciasto:
siekamy razem mąkę, pół łyżeczki soli i masło. Następnie dodajemy 4 łyżki wody i dokładnie zagniatamy całość. Zawijamy w folię aluminiową i wstawiamy do lodówki na pół godziny.
Piekarnik rozgrzewamy do temp. 200°C.
Tortownicę o średnicy 28 cm smarujemy tłuszczem i wylepiamy schłodzonym ciastem. Na wierzch wysypujemy ziarna fasoli by ciasto nie podniosło się podczas pieczenia. Wstawiamy do piekarnika na ok. 15-20 minut.
Po wyjęciu wysypujemy fasolę. 

Przygotowujemy nadzienie:
cebulę kroimy w pióra i wrzucamy na rozgrzany na patelni olej. Smażymy na małym ogniu przez 10 minut, co jakiś czas mieszając. Dodajemy tymianek.
Jajka mieszkamy ze śmietaną i przyprawiamy solą i pieprzem. Dokładamy ostudzoną cebulę i grubo posiekane orzechy.
Wylewamy na upieczone ciasto.

Placek wstawiamy do piekarnika, na średni poziom i pieczemy ok. 40 min.



Kapusta z mango.

główka czerwonej kapusty
jedno małe mango
łyżeczka soli
łyżka cukru
1 łyżka octu winnego
2 łyżki soku z limonki
łyżeczka posiekanej łagodnej papryczki chili
15 g imbiru
łyżeczka kolendry
4 łyżki oliwy z oliwek

[Listonic]

Kapustę siekamy i wrzucamy do miski. Posypujemy solą i cukrem. Całość mocno zagniatamy rękami. Mieszamy z octem, sokiem z limonki i chili a następnie odstawiamy na ok. 10 min. W międzyczasie drobno siekamy imbir, obieramy mango i kroimy w drobną kostkę oraz siekamy kolendrę. Wszystko wrzucamy do kapusty i polewamy oliwą.


4 komentarze:

  1. Ja mam to samo, nie wiem, jak to się dzieje, że ciągle mam gości :DDD

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadłam jeszcze tart czy placków na wytrawnie, strasznie mnie kusisz. a ja z kolei zawsze dużo zaplanuję na weekend, a potem nie wiele mi z tego wychodzi. bo pół dnia oglądam filmy albo wpada mój P. i pijemy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. zapowiada sie smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. już same te zdjęcia i opisy stymulują moje kubki smakowe..;)
    dobrego dnia!
    J.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...