29 stycznia 2015

Mąż w domu. I pyszne szpinakowe gnudi.


Rzecz się stała niesłychana.
Mam męża w domu.
Na chorobowym.
Ale na chodzie jest, więc może mi gotować
Dzięki temu codziennie wracam do domu na ciepły obiad.
Chyba mu zabronię powrotu do pracy...
Bo robi takie pyszności,
jak na przykład Gnudi z przepisu WhitePlate.




Gnudi

500 g liści szpinaku
250 g sera ricotta
1 jajko
60 g startego Parmezanu
100 g mąki
pół łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej
2 łyżki masła
garść świeżej szałwii
sól, pieprz

Szpinak wkładamy do garnka, zalewamy odrobiną wody i gotujemy ok 3 minuty. Następnie odciskamy z niego, jak najwięcej wody i siekamy. Przekładamy do miski. Dodajemy ricottę, roztrzepane jajko, Parmezan, gałkę muszkatołową i mąkę (dodajemy stopniowo). Dokładnie mieszamy. Doprawiamy solą iświeżo zmielonym pieprzem. Wstawiamy na pół godziny do lodówki, następnie wyjmujemy, formujemy kluseczki, obtaczamy je w mące i wkładamy ponownie do lodówki na kolejne 30 minut.
W rondelku topimy masło, dodajemy szałwię.
W garnku gotujemy osoloną wodę i wrzucamy do niej kluski. Gotujemy ok. 1 min od wypłynięcia.
Na talerzach polewamy gnudi masłem szałwiowym.

Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Mąż przy kuchni to skarb ;) Mój rzadko gotuje coś zupełnie sam, ale jest świetnym asystentem kucharza ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności! Ja mam zamiar w tym roku wypróbować wersję z jarmużem. Szczęściara z Ciebie, że masz takiego Męża. Chwal go często to będzie Ci częściej gotował ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że z jarmużem będą także pyszne!

      Usuń
  3. pycha, a u mnie właśnie ricotta czeka na spożytkowanie w lodówce...

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie gotuje! Pozdrawiam Was!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się zgadza ;) pozdrawiamy też!

      Usuń
  5. ojjj zjadłabym. Mój mężczyzna specjalizuje się w śniadaniach i w kolacjach, obiady na ogół szykuję ja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uważam, że jest to idealny podział obowiązków :)

      Usuń
  6. Wygląda świetnie, smak potrafię sobie wyobrazić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry !
    A jeżeli ktoś się jeszcze interesuje własną uprawą warzyw - zapraszam również do mojego ogródka: www.ogrodek.pl :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...