1 marca 2015

Pod kocem. Z krupnikiem. Bez mięsa.

Marzec powitał nas niemiłym wiatrem
I nieustającym deszczem.
Zamiast wycieczki w góry,
był dzień pod kocem.
I krupnik.
Krupnik najlepszy!



Krupnik

pół pietruszki
marchewka
mały kawałek selera
2 ziemniaki
6 pieczarek
2 łyżki oliwy
jeden woreczek kaszy pęczak
1l bulionu
łyżeczka posiekanego koperku
sól, pieprz

Warzywa kroimy w kostkę, pieczarki w plasterki. W garnku rozgrzewamy oliwę i podsmażamy na niej pieczarki. Po kilku minutach dorzucamy resztę warzyw i kaszę. Jeszcze chwilę podsmażamy i zalewamy bulionem. Gotujemy ok. 20 minut, do miękkości kaszy i warzyw. Na koniec dodajemy koperek i doprawiamy krupnik do smaku. Zupa najlepiej smakuje, kiedy trochę postoi, a najlepsza jest drugiego dnia.
Polecam.

7 komentarzy:

  1. Dziękuje za przepis. Właśnie kombinowałam jak przerobić krupnik na bezmięsny, nie dodając wędzonej papryki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz spróbować. My już robiliśmy kilka razy. Bardzo nam smakuje.

      Usuń
  2. Mniam, pysznie rozgrzewa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam krupnik, miłość do niego wpoiła mi babcia już parę ładnych lat temu :) Rozgrzewa, dobrze smakuje i przywołuje wspomnienia (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię. Mam nadzieję, że spróbujesz naszej wersji :) ale nie wiem czy ta może równać się z babciną ;)

      Usuń
  4. Moja ulubiona zupa ;)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...