11 kwietnia 2014

Zupa z resztek. Ostatnia w Chinach.

Jedna marchewka.
Jeden ziemniak.
Dwa pomidory.
Resztka bułki.
Tym oto sposobem powstała, o dziwo pyszna, zupa z resztek.
Ostatni obiad w naszym chińskim mieszkaniu.
Ze smutkiem, rozstaję się z Wami na kilka najbliższych miesięcy.
Wyprowadzamy się z Chin już za 2 tygodnie, zaczęliśmy już stołować się w knajpach, bo na gotowanie nie ma ani czasu, ani ochoty. Przez najbliższe miesiące będziemy tułać się po hotelach, mieszkaniach tymczasowych, szukać kuchni idealnej i czekać, aż nasz dobytek dopłynie z Chin.
W tym czasie zapraszam na Facebooka oraz na Emmę w podróży, gdzie mam nadzieję pojawiać się częściej.
Życzę cudownej Wielkanocy i przyjemnego, słonecznego początku lata.
Do zobaczenia w sierpniu!


Zupa z resztek

marchewka
ziemniak
2 pomidory
puszka ciecierzycy
pół małej cebuli
łyżka oliwy
1 l bulionu warzywnego
łyżka masła
2 ząbki czosnku
pół łyżeczki suszonej pietruszki
bułka

Cebulę siekamy. Marchewkę i ziemniaka obieramy i kroimy w kostkę. Wrzucamy wraz z cebulą na rozgrzaną oliwę. Chwilę smażymy. Dodajemy pokrojone w kostkę pomidory i smażymy dalej jeszcze 3 minuty. Zalewamy bulionem. Gotujemy do miękkości warzyw, pamiętając by kilka minut przed końcem gotowania dodać odsączoną z zalewy i opłukaną ciecierzycę. Doprawiamy do smaku.
Piekarnik nagrzewamy do 220°C. Czosnek przeciskamy przez praskę i mieszamy z masłem i pietruszką. Masłem czosnkowym smarujemy pokrojone pieczywo i wstawiamy do piekarnika na ok. 10 - 15 minut, aż bułka ładnie się zrumieni.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. zazdroszczę!! i co Wy TAM robicieeeeeee?;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no teraz to już się jedynie pakujemy do wyjazdu ;))

      Usuń
  2. Wykorzystam przepis na chińską zupę z resztek - przeważnie to mam w lodówce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zupy z resztek są najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U Pani zupa z resztek, a ja się trochę naszukałam ciecierzycy ;) zupa jest przepyszna, mniam! Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypadła do gustu. Sama robiłam ją już wiele razy. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

dziękuję za odwiedziny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...