24 stycznia 2014

Idealne na mróz.

Podobno Was w Polsce przymroziło.
A u nas tak wiosennie, jak nigdy.
Ale nie martwcie się.
Mam dla Was coś na zimowe dni.
Co powiecie na domowe tajskie curry?


Tajskie curry

cebula
200 g grzybów shitake
mała dynia
150 g kapusty pekińskiej
puszka mleka kokosowego
400 ml bulionu
2 ząbki czosnku
ok. 3 cm świeżego imbiru
1 pęd świeżej trawy cytrynowej
2 łyżki oleju
3 łyżki zielonej pasty curry (próbować do smaku)
3 łyżki soku z limonki
3 łyżki sosu sojowego
łyżka brązowego cukru

W garnku rozgrzewamy olej i dodajemy posiekane drobno cebulę, czosnek i imbir. Po krótkiej chwili dodajemy drobno posiekaną trawę cytrynową i smażymy wszystko razem przez minutę. Dolewamy mleko kokosowe, bulion i dodajemy pastę curry. Doprowadzamy do wrzenia. Wrzucamy obraną i pokrojoną w 2 dużą kostkę dynię. Gotujemy ok. 5 minut. Następnie dodajemy pokrojone w plastry grzyby oraz posiekaną kapustę. Gotujemy kolejne 5 minut. Całość doprawiamy do smaku sosem sojowym, sokiem z limonki i cukrem.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. O tak, myślę, że po takim curry nie straszne byłoby mi -14 które było jak z domu wychodziłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi odpowiada dynia w curry! a zimno rzeczywiście jest i straszą jeszcze mroźniejszymi dniami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wierzyć mi się nie chce, tym bardziej, że u nas w tym roku, jakoś bez zimy się obyło, no chyba, że jeszcze mnie coś zaskoczy, ale nie chciałabym ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super jest Twój blog, właśnie czegoś takiego szukałem. Mam nadzieję, że nie będziesz robić problemów z tego powodu, że dodam Cię do mojej listy blogów, na których się wzoruję. Czekam na następne, ciekawe wpisy, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, pozdrawiam również!

      Usuń

dziękuję za odwiedziny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...