3 marca 2010

Boczniaki.


Dziś mam dla Was coś z grzybami. Do tego przepisu zalecam boczniaki, ale w zastępstwie mogą być też pieczarki. Próbowałam z jednymi i z drugimi. Bardzo dobre obie wersje. Co kto ma w lodówce, bądź w zasięgu ręki. Z innymi grzybami nie próbowałam, ale jeśli  Wy spróbujecie, powiadomcie o efektach, bo sama jestem ciekawa.
Robię ten przepis od paru lat i nadal jest jednym z moich ulubionych i najczęściej przyrządzanych. Świetny dodatek np. do ryżu.
Także do dzieła!

Boczniaki z groszkiem.


50 dag boczniaków bądź pieczarek
puszka groszku
cebula
koperek
łyżka mąki
2 łyżki masła
olej
pieprz, sól, cukier

W rondlu topimy masło, mieszamy je z mąką. Dodajemy groszek wraz z zalewą. Doprowadzamy do wrzenia i przyprawiamy solą i cukrem. Grzyby kroimy na dość duże kawałki. Cebulę kroimy w kostkę. Na patelnię z olejem wykładamy cebulę i grzyby, i smażymy ok. 10 minut. Doprawiamy solą i pieprzem. Przekładamy do rondla z groszkiem. Mieszamy z posiekanym koperkiem.

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny,smakowity pomysł.Czuje,że połączenie groszku i pieczarek bedzie super!Wypróbuję!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. UUUWIELBIAM BOCZNIAKI!!! DAWNO ICH NIE JADŁAM...PYCHA!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hejho! Witam się i szybko, cichaczem zabieram przepis ze sobą (póki nie widzisz ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. moje ulubione..do konca zycia i jeden dzien dluzej ci bede wdzieczna za ten przepis:*

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...